FÖRSTÄRKNING I TYSKLAND

”Jag vill att Industrilås ska vara top-of-mind när människor nämner låslösningar till transportsektorn.”

Clemens Mayer, affärsutvecklingschef på Industrilås i Tyskland

Industrilås Tyskland har fått förstärkning genom vår nya strategiska affärsutvecklingschef, Clemens Mayer. Clemens har stor kunskap om lås, hemskydd och transportbranschen och har med sig 25 års försäljningserfarenhet till Industrilås. Han började som säljchef inom hemskydd på Burg-Wächter och gick sedan vidare som sälj- och marknadschef för säkring av tunga fordon på BPW Bergische Achsen. Allra senast har han varit säljchef på Emka där han ansvarat för transportsektorn.

Som vår nya affärsutvecklingschef mot transportsektorn är Clemens huvudansvar att hitta strategiska möjligheter inom sektorn, inte bara för Tyskland utan för Industrilås i hela världen. Redan efter en månad hos oss börjar han känna sig hemmastadd.

– Mitt första intryck av Industrilås är att organisationen är öppen, välkomnande och har behållit känslan av ett familjeföretag. Alla har något att säga till om och kommunikationen är avslappnad och obehindrad. Mina första veckor har bestått i att träffa alla fantastiska människor och lära känna organisationen, säger Clemens.

Med sin breda expertis och kunskap är vi övertygade om att Clemens är perfekt för Industrilås och att han tillsammans med teamet i Tyskland kommer att nå stora framgångar.

– Jag kan redan marknaden och har byggt upp ett nätverk. Så fokus ligger nu på att snabba på Industrilås tillväxt. Men det är inget enmansjobb. Det krävs en gemensam insats och att vi arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Jag ser fram emot att få samarbeta med alla i organisationen, säger Clemens.

Välkommen i laget, Clemens!

Clemens Mayer, affärsutvecklingschef på Industrilås i TysklandClemens Mayer, affärsutvecklingschef på Industrilås i Tyskland
20/05/2021