MÖT JÖRGEN THORIN – INDUSTRILÅS NYA AFFÄRSUTVECKLARE

—Jag har haft koll på Industrilås länge och våra vägar har korsats många gånger. Nu var det hög tid att arbeta med dem istället för emot dem.

Jörgen Thorin, affärsutvecklare på Industrilås

Med många år i bagaget som bland annat programmerare av industriella maskiner, låssmed och försäljning mot OEM (original equipment manufacturer) är Jörgen Thorin långt ifrån ny i låsbranschen. Tillsammans med Industrilås tar han nu sikte på Sverige, Danmark, Finland, Norge och Rumänien som affärsutvecklare för respektive marknad. De första intrycken av företaget kantas av kompetens och samhörighet.

—Det finns väldigt stor kompetens och engagemang här. Alla delar bilden att det ska gå bra för företaget och den gemensamma målbilden är att förbättra mot kund, erbjuda bättre service och bättre produkter. Industrilås är ett genuint företag där många stannar väldigt länge. Jag fick känslan av samhörighet direkt och även om jag utgår från Göteborgsområdet känner jag stor gemenskap med kollegorna i Nässjö. Det är både skönt och viktigt att kunna bolla tankar och affärsmöjligheter, säger Jörgen.

Eftersom Jörgen har varit i branschen länge har han byggt upp ett stort kontaktnät. Han har även en grundförståelse för Industrilås produkter vilket gör inlärningskurvan kortare. Men som med allting kommer den nya tjänsten med utmaningar.

—Nu kommer jag arbeta med nya stora kunder på nya marknader och självklart kommer det vara utmanande. Innan var Turkiet min primära marknad och den skiljer sig från de nordiska ländernas. Men jag räds inte för att ha något utmanande framför mig. Och jag har otroligt bra stöd från mina kollegor som är extremt kunniga och hjälpsamma, avslutar Jörgen.

25/08/2022