MÖT LUCY LIU – VÅR NYA GM I KINA

—Jag vill få alla att växa så att vi kan fortsätta växa som ett team.

Lucy Liu, General Manager för Industrilås Kina.

Första september började Lucy sin nya position på Industrilås Kina. Och även om hon nu påbörjar en karriär i en ny bransch är hon långt ifrån en nybörjare. Med flera år som produktionschef, produkttekniker, produktionsexpert och senior konsult, är Lucy redo att tackla en ny roll i en ny bransch.

—Jag fick kontakt med Magnus Wrigell, verkställande chef för Industrilås Kina som tyckte att jag skulle passa för positionen. Min tidigare erfarenhet från att ha arbetat med europeiska företag har varit väldigt positiv. Alla jobbar hårt, är raka och professionella. Detta passar mig bra så när Magnus erbjöd mig rollen sa jag ”varför inte”. Jag vet att jag har mycket att lära mig om branschen från mina kollegor, och i gengäld kan de lära från mig. Jag gillar att dela med mig av min erfarenhet och stötta och hjälpa människor att utveckla sin kapacitet. Att byta erfarenheter är ett bra sätt för oss att växa, säger Lucy.

Rollen som General Manager betyder att Lucy är involverad i alla processer gällande daglig verksamhet, HR och ekonomi. En av hennes många styrkor är förbättrings- och kvalitetsarbete. Lucy har stor erfarenhet av att arbeta med implementering av ISO-system och att jobba med projekt gällande kostnadseffektivitet och kvalitetsförbättring. Hennes tidigare erfarenheter kommer komma väl till hands här.

—Det finns mycket potential här. Nu är det mitt jobb att göra Industrilås Kina ännu bättre och att få oss att växa. Jag behöver tid att förstå detaljerna, processerna och organisationen och jag har ganska mycket att göra just nu. Men det är bra. Vi befinner oss i en intressant marknad och det är spännande tider just nu, säger Lucy.

Välkommen till Industrilås-teamet Lucy!

26/11/2021