PROJEKT NALLE

Industrilås stöttar ambulanssjukvård med nallar

Round Table 107 Nässjö startade förra året en insamling av bidrag för inköp av nallar som ska användas av ambulanssjukvården i området. Tanken är att nallarna ska ges till barn som personalen kommer i kontakt med. En nalle kan inge tröst och trygghet och förhoppningsvis göra det lite lättare för barn som är i en svår situation.

Pengarna samlades in av både medlemmarna själva och av lokala företag som ville stötta initiativet. Industrilås var ett av dem.

För en månad sedan hade Round Table 107 Nässjö glädjen att kunna överlämna nästan 500 nallar till ambulanspersonalen och responsen blev enorm.

– Det är jättepositivt att folk vill vara med och delta för goda ändamål. Det finns forskning som visar att nallarna är ett bra sätt att få bort fokuset på det som ibland kan vara lite jobbigt, när man ska ta hand om sjuka eller skadade barn, säger Thomas Johansson, verksamhetschef vid ambulanssjukvården i Region Jönköpings län.

Den 2 mars togs initiativet upp i svensk tv i programmet ”Efter fem”. Se klippet här: TV4play – Efter fem

13/04/2021